Tuesday, May 17, 2011

ZAMAN PERSEKOLAHAN KU

ha meh sini nk habak sikit....disebabkan ari guru dah lepas...so nk cite skit la pasal skolah kan....daripada aku kecik smpai la aku ni dah besar panjang...kalo ada jodoh yg cepat dah bleh kawin dah org kate heheh :p...tapi awl lagi..xterpikir pon...ape yang PENTING.....STUDY dulu haha..ok2 xmoh merepek banyak2...sekarang nk cite dari A-Z.....actually aku ni tgh melayan cite korea..hahaha xpasal2 berjangkit...org pinjam hard disk aku dia xdelete..so aku tgk la...bleh tahan la cite dia..kelakar pon ada.....NOW showing heheh PLAYFUL KISS..




setiap insan akan begelar murid pada seawal umo 5 tahun...jadi mak den ni kecik2 dah anta aku ni pergi skolah...maklum la mak mane yang x nk anak dia pergi skolah n jadi pandai kan..itu memg satu tanggungjawab dia untuk menghantar anak nya pergi sekolah...so sekolah pertama yang aku jejaki ialah Tadika Kemas Kg kenangan,segamat JOHOR...di situ aku menuntut ilmu pada awal aku hidup..dan perkataan ABC and 123 lah yang menjadi saksi segalanya...mase kecik2 aku agak nakal la....kat tadika dah ada pakwe n makwe...biasala budak2 mane ada perasaan sngt kan...dan budak tu still satu U dengan aku..ahahha dah jgn nk perasan lebih eh..kawan jerk...dulu punye cite lain...mane tahu i love u,i miss u ni haahaha..so abis kat tadika jerk...dalam kalangan tu aku jadi ketua kelas....xtaw la kenape..sbbnya cikgu tu kenal mak aku kot..n cikgu tu pon mak angkat aku..sehingga ke hari ini....sselamat hari guru n ibu cikgu...i called her IBU....hehehe...ni la gambar aku memperolehi ijazah pertama wah kecik2 dah graduate...:)




dan setrusnya aku further study aku ke SK Bukit Hampar,segamat..sekolah ni nun jauh ditengah bandar...aku duduk kat kg...so kene naik bus..hari pertama aku pergi skolah...xdenya mak bapak nk hantar..duk tepi tingkap...that not my family...dari kecik aku memg dah diajar untuk berdikari...aku naik bus dan masa hanya abg aku jerk ada..dia darjah 3 aku darjah 1...so dia la yang bawak adik dia ni pergi skolah..tgk aku dekat kelas pertama iaitu 1 ANGGERIK..org lain sume sekali mak bapak dia ada...aku jerk xde :(..sedih jugak la time tu..tapi xnangis hehe...mohd khalis kan kuat....ceh..tapi sebak la...tapi xpe aku dah biasa ngan situasi tu...
macm biasa playboy kan..cari makwe lagi hahhaa..xde la..aku p skolah belajar taw....so aku masih ingat lagi kedegilan aku kat skolah..p potong rambut dia...sebelah panjang sebelah pendek..haha dia ada abg...name dia Syafiq xsilap aku..pengawas mase tu...abg dia darjah bape ntah..dia bitaw abg dia ...haha aku dah cuak dah ngan member aku sorg lagi ni....last2 abg dia tu rupenya adik angkat akak aku dulu so xjadi la nk dihukum hahaha....dulu mase darjah 1..aku ingat lagi aku dapat no 12 mase pertengahan tahun...dan akhir tahun no 7 wah power x..hahah xpower pon kan..bnyk main jekr...so name budak yg kene potong tu mase tersemat dalam ingatan...nor syazwani xsilap la..yg penting syazwani..haha xtaw la nor ke siti ke...tu ikut sedap jekr...so spe2 kawan ngan dia..please bitaw..haha nk mintak maap sebb x sempat...kenape xsempat eh??tgu perenggan lagi 1 eh ahhaa..continue bace...


setrusnya....ape aku nk cite ek...bnyk pulak idea pagi2 ni.hehehe...ok family aku berpindah ke johor bahru..wah first time duduk bandar...ceh xde la...aku dah penah pegi jb since aku kecik lagi..sebb ada rumah kat sini..but kali ni aku pndah betol2 tgh bandar...so umah lain la kan....aku bersekolah di Sk temenggong Abdul Rahman(2) JB..bedepan dengan skolah Sultan Ibrahim Girl School(SIGS)...yg unik skolah kat JB ni..lelaki ngan lelaki jekr gurl n gurl jerk..so dah xleh jadi playboy..apakah kenakalan aku diskolah laki ni pula?jengjengjeng..kenangan aku xleh lupe mase skolah rendah ialah.bergaduh bersama budak perempuan..maklum la kat skolah laki sume..so kuat2...jadi kuar skolah budak pompuan ramai..heheh.ntah macm mane ntah bleh gaduh..sebb mulut gurl tu kot..heheh kitorg balik kat dia telur ngan tepung..langsi sangt mulut..then terus mintak maaf haha..nak2 time raya plak mase tu..mercun pon berbunyi..heheh ape pon seronok....kat skolah kantoi main mercun hahaa..ada nk masuk lubang jamban xmasuk..hehe ape lagi 1 skolah la dengar bunyi tu....dan semua dibawa ke bilik hem..hahaha..rotan tu xpayah cite la memg kene hehe...biasalah budak nakal..so keputusan aku only 2A2B1C...sngt teruk kan....dan akhirnya ayah ku bawaku pulang ke segamat then i think disitu la aku start belajar erti kehidupan sebenar :)....





Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Kenangan segamat..aku kembali di mana aku septt nya berada..hahah ceh pulang ke kampung halaman setelah jauh merantau...wah gitu....sejarahnye macm ni..ngan result aku xok...so aku di tempat kan Smk Aminuddin Baki Johor bahru..bukan cakp xnk masuk situ..but one day..bile ak balik segamat ternampak sebuah bangunan yang tersergah indah bediri di kampung aku...apakah itu aku tanya pada ayah ku....dan dia menjawab ni sekolah la alis...besarnya aku cakp hehe..so dia tnye nk masuk ke?..then aku cakp bleh jerk...hahah ayah aku pon cakp asrama taw...aku pon xkiah la jawab balik..ceh mase kecik mane ada perasaan sngt...so macm tu la peristiwa aku masuk skolah tu..but ada something yang agak xsedap didengar...aku taw la aku ni xpandai..masuk ikut pintu belakangla,gune kuasa ayah la..but bleh x jgn nk same kan org tu dulu dengan sekarang??,....xsemestinya dia akan beterusan macm tu...ingat aku xde perasaan ke bile dengar macm tu...but thanks to sape yg cakp tu..walaupon sakit telinga dengar..tapi aku jadikan benda tu sebagai semangat aku untuk buat lebih baik so PMR aku dapat 6A2B..alhamdulillah jadi aku x kemane2..kat sklah tu jerk aku duduk...then bermula form 4 aku giat aktif macm2 pertandingan aku masuk..peringkat daerah,negeri dan paling tgi kebangsaan..thanks cikgu2 sbb bagi saye peluang tonjol kan diri :)..kat skolah tu...aku jadi baik skit..xde nakal2 macm dlu..sbb semua kenal ayah aku..so malu la bile conteng arang kat muke dia...aku xbuat la benda yg pelik2...ape yg aku buat mengharumkan nama family aku dengan kejayaan dan tingkah laku aku yang baik..akhirnya aku peroleh 4A2B3C dalam spm aku..alhamdulillah now ni aku berjaya melangkah kaki ke universiti teknologi mara(uitm) so aku akan wat yg terbaik...thanks cikgu2 sebb ajar sye erti kehidupan sebenar..xsume org senang itu senang...dan xsume org susah itu susah..jadi try make it easy..n have fun ok...insyallah sume akan datg pada anda..wah dah jadi pakai motivasi plak aku ni....:)

1 comment:

  1. terbaekk la abg..owg pon x penah terpk nk study tol2 sbb mulut owg laen..ptotnya jdikn pmbakar smgat..bknnye peluntur semangat...

    ReplyDelete