Friday, May 13, 2011

MEngenali diri sye :)

Di sini di senaraikan ciri-ciri org yang lahir pada bulan JUn...adakah ini benar atau pon rekaan semata2 mari kite kaji same2 tentang tafsiran ini :)

Berfikiran jauh & berwawasan, mudah ditawan krn sikap baik, berperangai yg lemah lembut, mudah berubah sikap,perangai idea @mood, idea yg terlalu banyak dikepala, bersikap sensitif, otaknya aktif (sentiasa berfikir), sukar melakukan sesuatu dgn segera, bersikap suka menangguh-nangguh, bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik, cepat marah & cepat sejuk, suka bercakap & berdebat, suka buat lawak & bergurau, otaknya cerdas berangan-angan, mudah berkawan & pandai berkawan, org yg sangat tertib, pandai mempamerkan sikap, mudah kecil hati, mudah kena selsema, suka berkemas, cepat rasa bosan,sikap terlalu memilih & cerewet,kurang mempamerkan perasaan, lambat nak sembuh apabila terluka hati, mudah menjadi eksekutif, suka kepada barang yang berjenama, kedegilan yg tidak terkawal, sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

herm back tu tajuk entry. hehe. 
ni saje je. dah tak tahu nak update apa. so mari merapu merapik :P
ramai yang tak kenal saya kan. kalau kenal pun maybe korang belum kenal sangat lagi siapa aku.
hanya orang-orang yang tertentu je akan tahu aku macam mana
sbb
aku kalau rapat dengan orang tu, dengan die jela. 
susah sikit nak berkawan. haha.
 sayakan pemalu orangnyee :D
 (serious tak tipu ! )


so here is 7 things yang you all selalu tak tahu and selalu salah anggap pasal aku.
1.
kebiasaan yang org akan cakp pasal aku 
"first impression kau tengok aku, apa kau nampak tentang aku "
JAWAPAN yang akan confirm dapat : SOMBONG.

hakikatnya :aku tak sombong la. 
aku pun tak paham kenapa diorang cakap macam tu. erm tapi serious aku x sombong pun. cuma kalau orang yang saya tak kenal tu aku susah la nak tegur as i mention above, aku kan pemalu orangnye.
aku takot nak tegur org dlu, kang orang tu tak balas balik kat aku macam mana. hehe
kan dah malu kat situ hahahha :)

2.
saya ni gila-gila orangnye.
ramai orang cakap muka aku garang.
mostly akan cakap sekali tengok aku ni macam strict orangnye.

hakikatnya :
aku tak garang.
garang aku pon bertempat tpi xde la selalu hehe.
in case untuk mempertahankan diri aku la kan spe xnk backup diri sendiri. hehehe. :P
kalau siapa kenal saya, saya ni boleh tahan gilaa orangnye. orang gilaa dengan saya, saya lagi lagi gilaa :D

3.
aku tidak kisah barang aku branded ke tak or mahal ke tak
aku orang kampung je.walaupon ramai cakp aku kaya aku tak kisah pon nk pakai barang branded or x.yg penting aku selasa nk pakai benda tu...aku akan beli la..xkisah la jenama ape sekali pon,

hakikatnya:
barang aku memg kebanyakkan branded hehe
aku memg xpandai sngt nk begaya ni..tapi kebanyakkan nye barang aku branded la..bukan nk belagak kat sini,org dah beli kan aku pon pakai jekr lakan....ada jugak barang yg x branded...ape pon bleh la kat aku asal kan aku selesa nak pakai nya :)

4.
 Aku Tak Pandai
macam-macam org tabur pujian kat aku kan..eh2 perasannya..xde la ni pendapat org..dia suke cakp mcm ni
"khalis ko bleh la pandai,kitorg ni ape la sngt kan",itu la kata2 yg selalu dilemparkan..korg tahu tak aku ni xpandai mane la....UPSR aku 2A jerk..PMR up skit la 6A tapi SPM aku 4A jerk..how come u all cakp aku pandai....sume org pandai la....cume usaha masing2 tu jerk yg menentukan segala nya :)

Hakikatnya:
aku memg x pandai
aku penat berusaha taw nk bukti kan ape korg cakp tu....hehehe..insyallah ngan segala usaha aku la aku jadi pandai..sume org pandai...cume terpulang kepada dia nk jadi atau tidak..tuhan bagi kan pilihan..so korg pikir la sendiri ape yang terbaik ok :)


4.
Cepat Marah Dan Cepat Sejuk
hehe...ini aku suke..memg aku cepat marah..kalau org tu buat aku marah la..tapi aku jugak cepat sejuk so jgn risau la kalau korg nmpk aku marah tu..biar jerk..bagi aku cool down...lame2 aku sejuk la...sabar skit jerk..xlame...hehe ni dah bagi tips ni ...jgn lupe gune taw!!!

hakikat nya:
aku memg xpandai marah org sngt pon..
tapi bile dah marah...paham2 la kan....so jgn sesekali melepasi tahap kesabaran aku..buat mase ni dah penah berlaku..but aku still kawal kemarahan tu..sbb rasullullah pon ada cakp...org yg beriman adalah org yg dapat mengawal kemarahannya..aku xckap aku beriman tapi aku nk cube ke arah situ :)

5
Suke Bersikap Menangguh-nangguh dalam buat 1 perkara
dari kecik sampai la dah besar la ni...memg sikap ni still lagi x terbuang dalam diri...walaupon aku dah cube..memg x bleh la ..xtaw la nape...tlg ya allah hilang kan benda ni dari diriku ini..teruk sngt perangai nya...hahaha...xtaw la ape nk jadi kan.....ish2 mohd khalis cepat2 la berubah..hehe amin :)

Hakikatnya:
memg susah nak hilang sikap ni :P
dah cube banyak kali dah...but kejap jerk..xsampai seminggu nnti dia dah datang balik perangai ni..hehe..so kawan2 tlg skit hilang kan sifat tangguh2 aku ni..terutama assignment hehee....bagi semangat skit untuk aku siap kan dengan cepat heheh :p

6.
aku suka memilih dan nak yang terbaik untuk diri aku :P
walaupun kadang kadang agak annoying bunyi nya..tapi memg aku bersikap sebergini...so jgn pelik la kalo aku ni banyk sngat kerenah nya dalam membuat 1 perkara..sebb aku memg seorg yg cerewet tapi xla secerewet mane pon..ada certain2 la bab aku ni memilih...heheh

Hakikatnya:
memg memilih pon
contoh yang bleh diberikan kat sini "awek"..haha aku memg memilih...dan bukan sekadar nak jadikan kekasih tapi teman hidup..so aku xnk la nnti macm2 jadi kan..so skrg malas nk pkir...nk terus kawin jerk boleh x??hahaa..

7.
Suke Becakp dan berdebat.
hahah betol ke statement ni??..kate pemalu kan..hehee..ntah la..ada certain tempat aku malu..but if dah dapat confident dalm diri..i can speak depan org ramai..tapi xselalu la confident tu datg...kadang2 tersasul jugak...ada kah ini turun dari ayahanda ku??..ntah la..ye kot hahahaa

Hakikatnya
memg petah berkata2..
tapi ada tapi dia..cume depan2 ngan org yg kenal ngan aku....aku bleh ckap la..xbehenti2...heheh tapi kalo xkenal malu tu datg hahah ...nk wat cam mane dah sifat aku pemalu kan..hehehe...:)

1 comment:

  1. this part mmg menarik ati sya coz kite serupa..i'm the gemini gurl and u r the gemini boys..
    21st june..same with u,,right..??haha..
    ape yg owg leh kte,,itu adalah penilaian dr owg laen,,but it can be true..and 4 me,,most of the reasons given suits us right..??
    sume hakikat yg awk bgi juga mmg kena ngn btg idong kte..last but not least,,kte mrncg segala-galanya,,but allah yg tentukan ape yg akn jd pda dri kte..back 2 my words,,kte serupa yerk..
    gemini....=)

    ReplyDelete