Thursday, October 27, 2011

LIF??

LIF?...not stand for life is fun ke...lots of funny ke...kat sni aku nk cite 1 lagi kelemahan aku ari tu pon aku dah cite skit kan tgk sini...tapi ni mase budak2 la....teringat plak kisah silam...bile aku naik lif ni...hahaha...bunyinye macm kelakar tapi aku rasa ada jerk org sama macam aku ni...trauma bile naik lif hahaha...biasala budak2 kan...ok peristiwa nye macm ni...mase aku darjah dua...aku naik lif seorang diri....tanpa diduga lif yang aku naik tu tersangkut..dan pintunye xbleh di buka...bagi seorang kanak2 yg berusia 8 tahun.ape jerk yg diorg pikir...kan2...time tu aku memg dah menangis la kan dalam lif tu sorg...mak abah atuk...sume aku dah sebut dah...tapi pintu tak terbuka pon :(...nak tekan lonceng ketinggian xmengisikan...bagai jatuh ditimpa tanggala aku ni lebih kurg hahha...


start dari peristiwa tu aku terus x naik lif..hahaha...gile x...rumah aku dah la tingkat 8....bile ramai org jerk aku memberanikan diri naik..walaupon dalam hati berdoa jerk pada allah xde ape yg berlaku...:(....aku tahu korg bace ni mesti gelak kan..ape la naik lif pon takot...hahaha....so kalo xnaik lif tangga la tempat nye kan..sampai berat aku masse darjah 3 pon 18kg jerk...naik turun tangga punye pasal...sampai family aku pon dah paham...aku akan mintak kunci rumah kalo kuar pegi mane2..then mase balik aku akan terus naik tangga bukak rumah..haha laju la katakan hehe


hahaha setalat naik tangga 8 tingkat ni aku dah xde hal...macm org kat afrika tu..sebb tu korg tgk dia lari pecut laju..sebb dah biasa main kejar2 ngan harimau...ahah time ni aku kire fit gile babi la kan..naaik tangga tiap2 hari..pegi skolah..balik skolah...pegi mane2 sekali pon..tangga tu dah sebati dengan aku...tapi jahat gak la aku mase naik tangga....biasala dak nakal..ada org sidai baju n tilam....aku pergi jatuh kan..hahah padan muka dan gelak sorang2...nampak x kebudak-budakkan kat situ..hahah :p..sorry makcik pasni saye xbuat lagi hehe


lastly...aku xingat tarikhnye bile..tapi darjah 5 kot....sekali lagi peristiwa teperangkap terjadi..time tu aku bertiga...abg aku n kawan dia....then kawan dia cakp jgn panik..rileks la...aku dah mengelabah macm ape..muke nak nangis pon ada time tu...then dia pon mulakan tutorial...kalo korg teperangkap ni jerk cara dia....haaa..tgk atas tu..tendangan maut dari setiap insan yg teperangkap...hahaha so lepas sepak punya sepak..akhirnye pintu tu terbuka....the end la kisah aku takot menaiki lif ..hehehe pastu dah biasa la macm sekrang...mane la lif2 xrosak kat malaysia ni..kalo 100 org buat macm aku or lebih dari anggaran aku ni...pesanan dari penaja..jangan la ikuti perangai aku ni eh...:) that all

No comments:

Post a Comment