Tuesday, August 2, 2011

Do not put eggs in one basket!!

ok ni quote yang aku dapat dalam kelas financial accouting report tadi..ahhah agak menarik kate2 lecturer aku tadi yg membuat kan aku nk tulis kat blog aku ..ahhahaa..aku pon x focus actually ape yg dia cakp kat depan..but dia banyak kali sebut....aku pon pikir la...ape yg cube dia smpai kan tu...then dia pon explain la secara dalam nye pasal perkataan tu..then aku paham ape yg dia nk cakp!...ok teori ni jugak bleh dipakai dalam banyak situation contoh nye...cinta....kite akan meletak kan semua harapan pada sesorangkan kebiasaannya...same jugak macm telur dalam 1 bakul....kite hanye mengharapkan bakul untuk melindungi telur2 tu...but if dia jatuh?...what will going on?.

tgk gambar ni...tu la jadinya kalau meletakkan sesuatu perkara dengan hanya satu tempat....that why la ada perumpamaan kat atas tu....tgk bila jatuh..semua telur akan pecah...dengan kata lain masuk angin keluar asap la jadinye kan...so kalo dia applykan dalam cinta....jika harapan kite letak penuh pada seseorg maka akan terjadi la perkara yg sebergini..so yg becinta jgn la terlalu mengharap...nk ke anda disamakan dengan telur?..xnk kan..hehe so renung2 kan dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment