Thursday, January 12, 2012

Campus Life : Kuliah


kadang2 bile start kuliah aku dah blur.. aku tak faham ape2 lecturer cakap kat depan.. nak take note lagi la jahanam.. so aku amik pilihan untuk duduk ternganga je.. ok tipu.. bukan kadang2.. setiap kali kuliah memang aku blur.. sadis kan.. 


 pastu tak sampai 10minit aku dah mengantuk.. takde ciri2 pelajar cemerlang langsung..orang2 sebelah aku mesti rasa nak bagi penumbuk jerk kan..nk buat macm mane..hari2 tdo lambat heee...:p tapi ak buat asgment taw tdo lambat cume ada add on skit main game :P


 yang ni aku malas nak describe.. faham2 je la bile bilik kuliah dah sejuk ade air-cond.. memang pakej lengkap la.. suara lecturer bagaikan mendodoi aku ke alam mimpi.. memg ni la selalu nye terjadi bile sume faktor2 ini begabung..haaa memg xdapat nk dielakkan la...lagi2 subject yg teori..hehee xsampai bape minit lelap dah aku ni 


nasib baik la aku ade ramai kawan yang prihatin.. mereka tak sanggup tengok aku datang ke kuliah dengan sia-sia.. mereka sedarkan aku supaya mengikuti flow di dalam kuliah.. terima kasih sangat2...selalu nye chip n epah la yg jadi mangsa kan..haaha patt bangga sebab name korg ada dalam blog ni..hish xaman aku nk tdo diorg ni!


dan satu lagi masalah aku dalam kuliah ni aku tak dapat focus belajar bile perut dah lapar.. hish memg aku tak tenteram duduk..ape ntah lagi kalau nk focus kan...memg lambat skit la jadi nya...macm siput....haha


lalu aku mengambil keputusan untuk keluar sekejap pergi ke cafe untuk alas perut.. takpe la tinggalkan kuliah sekejap.. kang dah kenyang boleh la aku belajar dengan penuh bersemangat.. KAN2...


ekat cafe aku makan dalam perasaan gembira.. dengan harapan aku akan lebih focus lepas ni dan dapat menjadi pelajar yang cemerlang.. energy! energy!


"tuan2 tolong ke tepi.. bakal pelajar cemerlang dah datang.." aku cuma bermonolog di dalam hati.. sambil senyuman budget cool terukir di wajah.. wahh.. perut kenyang.. hati senang.. semangat! semangat!


tetapi apakan daya aku manusia yang lemah ini.. aku tak dapat melawan takdir.. akhirnya aku masih lagi kecundang di medan kuliahan akibat terlalu kenyang.. membazir saja.. lalu aku terpaksa simpan semangat itu untuk hari esok pulak.. Good Luck mohd khalis..!!

No comments:

Post a Comment