Sunday, September 4, 2011

Wish For Lailatull Qadar

hurm..macam lambat sangat kan nk cakp pasal lailatul kadar ni...tapi xpe...kite bekongsi cerita tentang lailatul qadar ni...haaa..bulan2 pose ni kite kene la jadi ustaz skit..bukan bulan pose je eh..bulan lain pon bleh jugak..jgn risau..setiap post akan diselit kan sedikit moral value...so hopefully bleh bagi benefit kat korg kan....sekurang2 nye..kite bedakwah la juga dalam era beblogging ni..haaaaaaaa...dah xpakai banyak sngt nk membebel...isi tu yg penting hehehe :)

Detik sepuluh terakhir ramadhan dah semakin menakhiri kita..tapi xpe...ak akan cite jugak walaupon dah nk abis hehehe....ramai muslimin dan muslimat kite rebut peluang lailatul qadar ni..di mana amalan pada malam itu akan didarab dengan seribu bulan (1000/12=83 tahun)....dah macm seumur hidup kan..so renung2kan la :)

ok mase bulan pose tu ada la seorg pak imam ni...bagi khutbah seblom nk solat terawih...(khutbah ke?) hahhaa...xde la ceramah jerk skit2...pasal solat terawih ni....



"Marilah kita sama-sama sujud dengan penuh keimanan di sepuluh malam terakhir ini.. Ajaklah anak-anak remaja tuan-tuan datang ke masjid untuk merebut Lailatul Qadar.. Cuba tuan-tuan pandang kiri dan kanan tuan-tuan.. Sedih.. Takde pun anak remaja kita yang sudi datang ke masjid sekarang ni.."

Aku pun pandang kiri kanan.. Eh.. betul la.. Semua kat sini orang tua je..

Pastu semua pakcik-pakcik kat situ pandang aku.


AJK masjid tu sambung lagi..

"Saya pasti ketika ini anak-anak remaja kita sedang baring di depan TV.. mengadap komputer.. dan ada juga yang keluar bersuka ria dengan kawan-kawan mereka.. Sedarkanlah mereka tentang sepuluh malam terakhir ini wahai tuan-tuan.. Dimana Lailatul Qadar adalah tanda kasihnya Allah kepada hambanya yang beriman dan beramal soleh.. Sesungguhnya Allah S.W.T. akan memberi keampunan bagi mereka yang menghidupkan malam tersebut.."

Ish.. Sangat-sangat terkesan dekat hati ni bile pakcik AJK masjid cakap macam tu.. Memang betul pun remaja sekarang malas pergi terawih.. Aku pun kadang-kadang je pergi.. Selebihnya tertidur akibat penat menyumbat makanan ke dalam perut..


No comments:

Post a Comment